5 års firande i Göteborg!

Jag och älsklingen har varit tillsammans i 5 år nu, i lördags den 14 december. Det bestämde vi att det skulle firas rejält med en resa till göteborg. Tre nätter på hotell riverton blev det, med massa god mat, och många, långa promenader och besök på museum.
Det har varit otroligt kul att få uppleva Göteborg, eftersom jag knappt varit här tidigare, och när jag väl varit det, så har man inte sett mycket av stan. Vi kom hit i lördags, och eftersom vi kom rätt tidigt, så hade vi ca tre timmar att spendera innan vi kunde checka in.
Vi åt lunch på ett bbq ställe, som låg väldigt nära hotellet. Barbicu eller nått sånt hette det, och det var riktigt gott. Vi åt en varsin hamburgare och sen så tog jag lite foton på restaurangen. Den var otroligt häftig!
Hotellet hade nog bättre läge än vad vi först trodde, för hamnen för närvarande är inte särskilt trevlig. Det pågår en massa byggarbeten o så där, och när vi först letade upp hotellet, så tyckte vi att läget sög, men när vi sen upptäckte hur många restauranger o sånt som låg i närheten, så ändrades vår uppfattning väldigt snabbt.
På söndagen gick vi på stadsmuseet och naturhistoriska. Det var trevligt. På måndagen gick vi på universeum, och shoppade lite. Det blev faktiskt inte så mycket shopping ändå, utan vi promenerade mest.
Igår kväll såg vi den andra hobbit filmen i high frame rate och i 3D. Det var häftigt, och filmen var grymt bra.
Nu sitter man på tåget hem, och längtar hem till maja. Mina foton jag tog i Göteborg laddar jag upp till G+ når jag kommit hem. Inlägget publiceras också i efterhand, för säkerhets skull. En massa incheckningar blev det på fejjan, för där känner jag ju alla.
Det blev heller inga s.k. hangouts in real life, men det berodde mest på att jag o älsklingen skulle umgås för oss själva. Nästa gång, så kanske det blir av…